Törzsvendégprogram
Csatlakozzon törzsvendégprogramunkhoz,
regisztrációját azonnal jutalmazzuk!
+36 87 575 210

ÁSZF

A Szolgáltató adatai

  • Szálloda név: Wellness Hotel Laroba
  • Cég név: K. Catering Kft.
  • Telephely: H-8226 Alsóörs, Füredi utca 42.
  • Levelezési cím: H-8226 Alsóörs, Füredi utca 42.
  • Telefon: +36/87 575-210, +36/30 175-5585, +36/20 584 5285
  • E-mail: recepcio@hotellaroba.hu
  • Web: www.balatoniwellnesshotel.hu
  • Cégjegyzékszám: 19-09-503112

Foglalás, szolgáltatások igénybevételének feltételei

  • A Wellness Hotel Laroba szálláshelyfoglalást kizárólag személyesen, vagy a jelen Általános Üzleti Feltételekben megjelölt e-mail, vagy online foglalási rendszer útján fogad el.
  • Foglalások és ajánlatkérések esetén a szálloda 24 órán belül küldi válasz levelét, ahol mellékletként csatolva szerepel az ajánlat vagy a foglalás visszaigazolást.
  • Telefonon keresztüli információ szolgáltatásában készséggel állunk rendelkezésre, továbbá név, telefonszám és e-mail cím megadásával igény esetén részletes szolgáltatásainkat, árat is tartalmazó ajánlatot készítünk.
  • Ajánlatkérések esetében a szobákat opciósan kizárólag külön kérésre, a foglaltságot figyelembe véve, a Szolgáltató által meghatározott időpontig tudjuk tartan. A Szolgáltató a kiajánlott szálláshelyet értékesítheti más Vendég részére, a foglalások, megrendelések beérkezési sorrendjét vesszük figyelembe.
  • Online foglalási rendszereken keresztül leadott foglalások után, a rendszer automatikus visszaigazolást küld, azonban a foglalás kizárólag a Szolgáltató által írásban megküldött visszaigazolásával érvényes, a visszaigazolást kérjük, szíveskedjen kinyomtatni és magával hozni.
  • Módosítás és/vagy kiegészítéshez is írásban történő megerősítés szükséges. A szóbeli telefonos módosítások, kiegészítések megvalósulásáért a szálloda felelősséget nem vállal.
  • A foglalás visszaigazolás után a személyes adatok: név, pontos cím, telefonszám, e-mail cím megadása szükséges.
  • A Szolgáltató a foglalás teljes időtartamára meghatározott szállásdíj összegére jogosult, abban az esetben, amennyiben a Vendég a foglalásában meghatározott időpontnál korábban szeretné a már elfoglalt szálláshelyet elhagyni.
  • A foglalás időtartamának a helyszínen történő meghosszabbításához a szálloda hozzájárulása szükséges, mely esetben a Szolgáltató a már teljesített szolgáltatások díjának megtérítését is kérheti.
  • A Szolgáltató szabadon dönthet, hogy a szállás ellenértékét érkezéskor, itt tartózkodás alatt vagy a távozás napján kéri kiegyenlíteni.
  • Az 1 éjszakás tartózkodások, és a helyszíni fizetéses foglalások esetében minden esetben a szállás-szolgáltatások rendezése az érkezés napján történik.
  • A foglalás benyújtásával a szállást foglaló Vendég elismeri, hogy a foglalási és lemondási feltételeket átolvasta, és azokat elfogadta!

Bejelentkezés és kijelentkezés

A szálláshelyet érkezés napján 14:00 órától lehet elfoglalni és a távozás napján 10:00 óráig állnak a Vendégek rendelkezésére. A lefoglalt szálláshelyet az érkezés napján 18 óráig tartjuk fenn, ezután a szálloda jogosult annak értékesítésére, így amennyiben az érkezés 18 óra után várható, abban az esetben, kérjük, a recepciót telefonon vagy e-mailen keresztül értesíteni. A szálloda foglaltság függvényében, a recepció előre történő értesítése mellett, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét 1.000.-Ft / óra áron.

Wellness Hotel Laroba árak/ajánlatok

  • A szálloda napi szobaárai (Rack Rate), aktuális ajánlatai, egyéb szolgáltatások árlistái a www.wellnesshotellaroba.hu holnapon olvashatóak.
  • A Vendég a szolgáltatások listájáról/árairól tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt a szálloda recepcióján, vagy az adott részlegen.
  • Csomagajánlataink árai tájékoztató jellegűek a szálloda kapacitásától függően korlátozott számban állnak rendelkezésre. Az árak a foglaltság függvényében változhatnak.
  • A honlapon megjelenített árak minden esetben tartalmazzák a törvényben meghatározott általános forgalmi adót, azonban nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót, melynek mértéke 2020 évben 500 Ft / fő / éj 18. évét betöltött Vendégeink részére.
  • A Szolgáltató rendelkezhet olyan egyedi ajánlattal, mely más kedvezménnyel nem vonható össze, ezen ajánlatok esetében a Szolgáltató kötelessége e feltételt az ajánlat alatt feltüntetni.
  • A szálloda több különböző szobatípussal rendelkezik, melyeknek felára szobatípus/ éj megjelöléssel kerül kiszámításra.
  • Árlistái a www.balatoniwellnesshotel.hu holnapon olvashatóak.

Gyermekkedvezmények

  • Csomagajánlatok esetében az árak szobánként min. 2 teljes csomagár fizetése mellet érvényesek. A gyermekek részére a szülőkkel egy légtérben való elhelyezéssel a következő kedvezmények érvényesek:
  • 0 – 3,99 éves korig a szállás és az ellátás térítésmentes
  • 4 – 11,99 éves kor között 50% pótágy díj kerül felszámításra
  • 12 éves kort betöltött gyermekek esetén (szülővel egy szobában) a 75% felnőtt pótágy árak érvényesek.
  • Pótágy, babaágy elhelyezésére egyes szobatípusokban van lehetőség, így ezen igényt előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges a szállodával.
  • A csomagajánlatok esetében a Szolgáltató a pótágy díj helyett jogosult a gyermekárat százalékos formában meghatározni (pl.: gyermek ár: csomagár 50%-a)
  • Amennyiben 1 felnőttel több gyermek foglal, az egyik gyermek foglalása teljes áron kerül kiszámításra.

Háziállat

A Szálloda kis testű házi állatokat napi felár ellenében előre egyeztetett igény esetén az alábbi feltételekkel fogad:

Hatóságilag kötelező oltásokkal rendelkeznie kell, és ezeket a gazdának bizonyítani kell tudnia.

  • Maximum 10 kg súlyig felár ellenében (3000 ft/éj)
  • Ne legyen agresszív se emberekkel, se más kutyákkal szemben.
  • A szálloda területén –a szobán kívül- pórázon kell tartani.

Kérjük, jelezze a dolgozók felé, ha kutya van a szobában.

  • A házi állatok rendet sértő magatartásáért és az általuk okozott kárért a gazdájuk felel.
  • A szálloda területén, és annak környékén a háziállatok csak a megengedett területeken tartózkodhatnak.

Mosodai szolgáltatás

A szállodában mosodai szolgáltatás üzemel. A szálloda kizárólag a ruhák géppel történő mosását, valamint vasalását vállalja. Vegytisztást biztosítani nem tudunk.

  • A szálloda nem garantálja, hogy minden foltot eltávolít, és nem felel a ruhákban maradt személyes tárgyakért, amik károsodást szenvedhetnek.
  • Továbbá nem vállalunk felelősséget azokért a ruhákért, amelyek eresztik a színüket, összemennek egy normál mosás során. Minden esetben kérjük, hogy előre tudassa, ha ügyelnünk kell a külön fokozott figyelmet igénylő darabokra, hogy elkerüljük a károkozást.
  • A ruhát / ruhákat átnyújtó személy, vendég felelős azon ruhákért,amelyek felirata szerint: “csak kézzel mosható” vagy “csak szárazon tisztítható” stb. , és a szálloda nem felel e címkék ellenőrzéséért sem. Kérjük, ellenőrizze ruháit, mielőtt a szálloda mosatási szolgáltatásait igénybe veszi.

Fizetési feltételek

  • A megrendelt szállás, szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzzel, bankkártyával, átutalással, vagy egyéb a szálloda weboldalán megtalálható fizetései módokkal (pl.: OTP, MKB és K&H Széchenyi Pihenőkártya stb.) egyenlíthető ki.
  • 1 éjszaka vagy 3 éjszakánál hosszabb, foglalóval nem megerősített szobafoglalás esetén a szállásdíjat kérjük, szíveskedjenek a szálloda recepcióján érkezéskor kiegyenlíteni.
  • Igény esetén masszázs, egyéb wellness szolgáltatásaink összegét, valamint éttermi vagy wellness bár fogyasztásokat szobaszámra terheljük, és az elutazás napján összesítjük.
  • Átutalásos fizetési mód választása esetén a megrendelt szállás, szolgáltatások ellenértékét az érkezés előtt kérjük a szálloda bankszámlára átutalni, úgy hogy az átutalt összeg a bankszámlánkon a vendég érkezését megelőzően jóváírásra kerüljön. Banki átutalás esetén az átutalással felmerülő bankköltsége, illetékek az átutalást indító bankszámlát terheli.
  • Ajándékutalvány vásárlása esetén a szállásdíjat, valamint az igényelt szolgáltatások összegét kérjük előre átutalni, az idegenforgalmi adó azonban kizárólag a helyszínen készpénzzel vagy bankkártyával egyenlíthető ki.
  • A szállásdíj és a szálloda minden szolgáltatása fizethető Euro-val.
  • Az aktuális árfolyam a recepción érhető el.

Lemondási feltételek

Foglalóval nem biztosított foglalások lemondása térítésmentes.

  • A Vendég a szállás igénybevételét foglaló fizetésével nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően megszűnik, így ha az érkezés 18 óra után várható, kérjük telefonon vagy e-mailen keresztül a szállodát értesíteni. Amennyiben az adott időszakban nem tudnak utazni, kérjük a lehető leghamarabb a foglalást e-mailen keresztül lemondani.

Foglalóval megerősített egyéni szállásfoglalás:

  • A foglalások megerősítéséhez szállodánk 50% foglalót kér a foglalástól számított 7 napon belül, amennyiben a szálloda más feltételt a visszaigazolásba nem rögzít.

A foglaló fizetésének határidejéről a Szolgáltató szabadon dönthet, így egyes esetekben rövidítheti, vagy hosszabbíthatja azt. Az átutaláshoz szükséges bankszámla számot, vagy a postacímet, a befizetés határidejét a Szolgáltató a foglalás visszaigazolásban közli. Ezen időszakokban a foglaló beérkezését követően válik a foglalás véglegessé.

Foglaló elfogadásának módja: készpénz, átutalás, online bankkártyával online Pay Pal móddal,  rózsaszín postai utalványon történő befizetés.

Lemondási feltételek:

  • Érkezés előtt 14 nappal a szállás kötbérmentesen lemondható
  • Érkezés előtt 14 napon belüli lemondás esetén a foglalás 50 %- a fizetendő kötbér címén
  • Érkezés 2 napon belüli lemondás vagy meg nem érkezés esetén a foglalás 100 % – a kiszámlázásra kerül

Amennyiben a Vendég a foglalását az érkezés napját megelőzően 7 nappal korábban lemondja, ezt írásos formában a Szolgáltató felé jelzi, úgy ebben az esetben a foglalás megerősítésére befizetett foglaló összege az adott év végéig teljes mértékig felhasználhatja legalább azonos értékű foglalás esetén.

A fentiek alapján a foglaló visszautalására, készpénzben történő kifizetésére nincs lehetőség.

Egyes esetekben, a szálloda a foglalótól eltekinthet.

A kiemelt, ünnepi időszakok esetében, mikor a szálloda visszaigazolja, hogy a foglaló fizetéstől eltekint, vagy a visszaigazolás ellenére a foglaló nem kerül befizetése, a foglalás pedig 7 nappal az érkezés előtt nem kerül lemondásra, abban az esetben szálloda jogosult a teljes szállásdíjat vagy annak bármely részét felszámítani!

Amennyiben szállodánkban valaki minőségi kifogással él és nem kívánja igénybe venni az általa előzetesen lefoglalt szolgáltatásokat, eltekintünk a díjak megfizetésétől abban az esetben, ha a kifogásait a szállodába érkezést követően a szoba megtekintése után azonnal megteszi, és a szálloda vezetősége a kifogást érdemben elfogadhatónak ítéli meg.

Foglalóval megerősített csoportos szállásfoglalás

  • A foglalások megerősítéséhez szállodánk 50% foglalót kér a foglalástól számított 15 napon belül. A foglalás legalább 25 nappal az érkezés előtt a foglaló elvesztése nélkül lemondható. 14 nappal az érkezés előtti foglalás vagy ennél kevesebb nappal az érkezés előtti foglalás-lemondás esetén (ideértve azt az esetet is, amikor a vendég nem érkezik meg) a foglaló 100 %-át tartjuk meg.
  • Csoportok/rendezvények esetében a Szolgáltató a foglalás visszaigazolásban meghatározott létszám, valamint árak alapján készít számlát, így kevesebb létszám esetén is a foglalásban rögzített személyek számát veszi figyelembe.

Wellness kezelések, masszázs lemondási feltételei

A szolgáltatás igénybevételének kezdőidőpontját megelőzően legalább 2 órával történő lemondás esetén az igénybe venni tervezett szolgáltatás díjának 50 %-a, míg ennél rövidebb idő esetén történő lemondás (ideértve azt az esetet is, ha a vendég nem jelenik meg) az igénybe venni tervezett szolgáltatás díjának 100 %-a kerül felszámításra a vendéggel szemben kötbér jogcímén.

A szolgáltatási kötelezettség megszűnése

A Szolgáltató az alábbi esetekben jogosult a szolgáltatások nyújtását megtagadni:

  • A Vendég nem rendeltetésszerűen használja a szálloda létesítményeit (étterem, wellness részleg stb.), valamint a szobát.
  • A Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkoholos befolyásoltság alatt áll, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít.
  • Előleg/foglaló fizetés a visszaigazolásban meghatározott időpontig történő elmulasztása.
  • A szálloda létesítményeit nem vehetik igénybe fertőzőbetegek, akiknek nyílt sebük van, továbbá ittas-, kábítószer vagy bódító hatású gyógyszerek hatása alatt állók.

Elhelyezési garancia

Amennyiben a Szolgáltató a visszaigazolásban szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.

Ezen esetben a Szolgáltató az alábbi lehetőséget köteles a Vendég részére biztosítani:

  • Egyszeri alkalommal térítésmentes telefonálási lehetőség az adott napon.
  • Térítésmentes transzfer biztosítása a Vendégnek a Szolgáltató által felajánlott helyettesítő szálláshelyig.
  • Amennyiben a Szolgáltató e kötelezettségeinek eleget tesz, utólagos kártérítési igénnyel a vendég nem élhet.

A Vendég felelőssége, kötelezettsége

  • A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató az itt tartózkodás alatt a hozzá írásban igazoltan eljuttatott panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik
  • A Vendég köteles a foglalás visszaigazolásban feltüntetett szállásdíjat, valamint az itt tartózkodás alatt igénybevett szolgáltatások, éttermi fogyasztás ellenértékét a távozás napjáig kiegyenlíteni.
  • A Vendég gondoskodik arról, hogy 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
  • A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda halljába, közösségi tereibe, szobáiba, éttermébe, rendezvénytermeibe, továbbá a wellness részlegre.

A foglalás benyújtásával a szállást foglaló Vendég elismeri, hogy a Szállodára és a wellnessre vonatkozó házirendet átolvasta, és azokat megismerte és magára vonatkozóan kötelezőnek tekinti.

A szállodai és a wellness házirend megtalálható a www. wellnesshotellaroba.hu oldalon, ezen felül minden szállodai szobában nyomtatott formában.

A Szolgáltató felelőssége, kötelezettsége

  • A foglalás visszaigazolásban szereplő szállás és egyéb szolgáltatásokat teljesíti.
  • A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések megteszi, azokat írásban rögzíti.
  • A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be, e helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
  • A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a weboldalon közölt minden információ a valóságnak megfeleljen. Ennek ellenére a Szolgáltató felelősséget nem vállal a honlapon nyújtott információkért, fenntartja a jogot, hogy értesítés nélkül bármikor megváltoztassa vagy a közölt információkat megszüntesse. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalon előforduló pontatlanságért, vagy hiányosságért.
  • A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, tárolt, hozzáférhetővé tett, vagy közölt tartalmakért, amelyekhez a Szolgáltató weboldala kapcsolódik, vagy amelyekre a weboldal hivatkozik.
  • A szálloda kamerával védett, nem őrzött parkolóval rendelkezik, így a gépjárműben hagyott tárgyakért felelősséget a Szolgáltató nem vállal.
  • A szálloda szobáiban széfek kerültek elhelyezésre. A Szolgáltató a széfben elhelyezett értéktárgyért felelősséget nem vállal! Továbbá a wellness, étterem, közösségi tereken őrizetlenül hagyott értéktárgyakért sem vállalja felelősséget a szálloda.

A szálloda területén talált tárgyakat 6 hónapig megőrzi. A tulajdon igazolása után a címzett kérésére és költségére elpostázza. Ezen időtartam után nem áll módjában azokat tárolni.

  • A szálloda és létesítményei területén történő sérülések, rosszullétek, halál beállta esetén a szálloda dolgozói és vezetősége a tőle elvárható segítségnyújtás / elsősegély, orvos- és vagy mentő hívás /mértékéig felelős.

Szerzői jog

  • A Szolgáltató honlapján található minden hang, képi, valamint szöveges tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.
  • A honlap tartalom egészének, vagy részeinek felhasználásához a Szolgáltató írásos engedélye szükséges.
  • A weboldal teljes tartalma a Szolgáltató tulajdona, illetve rendelkezése alatt áll.

Szálloda vendégeinek magatartási szabályai

  • Hangos, más vendégeket zavaró magatartás sem a szobákban, sem a közösségi helyiségekben nem végezhető.
  • A szállodásban (ideértve a be nem épített tereket is) dohányozni csak az erre kijelölt helyen lehet.
  • Az épületből bármely tárgyat, különösen csikket kidobni, vagy folyadékot kiönteni tilos.
  • Az épület közüzemi vezetékeihez hozzányúlni tilos.
  • Erkélyen, teraszon és az ablakokban csak a városképet nem rontó, azzal összhangban lévő tárgyak helyezhetők el. Veszélyes vagy gyúlékony anyag és bármilyen, oda nem illő anyag a szobákban nem tárolható.
  • Közlekedési utak, folyosók még ideiglenesen sem zárhatók el, ott semmilyen anyag, eszköz nem tárolható, a közlekedés semmilyen eszközzel nem akadályozható. Ennek figyelmen kívül hagyása esetén a vagyontárgyakat a szállodának felelős őrzésbe kell vennie és a vendég költségére az akadály megszüntetése érdekében el kell szállítania.
  • Az udvar közlekedésre szolgáló részén labda játékot folytatni, ill. görkorcsolyázni vagy gördeszkázni tilos.
  • A gyermekek rendet sértő magatartásáért és az általuk okozott kárért – a Ptk. rendelkezése szerint – gondozójuk felel. A rongálások helyreállítására fordított összeget, mint kárt a kár okozójának meg kell térítenie.
  • A csapok nyitva felejtéséből, gépek helytelen használatából, meghibásodásából stb. eredő beázás és hasonló természetű károk helyreállítási költségei a károkozót terheli.
  • Gépkocsival vagy motorral szükségtelenül zajt okozni, azt túráztatni, ajtaját csapkodni nem szabad. Zajos javítási munka, olajcsere, stb. a parkolóban nem végezhető.

A szálloda tűzvédelmi szabályzata:

A tűz elleni védekezésről, műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 13/A.§ -a, illetve a 15-17. §-ai értelmében a vendégeknek a tűzvédelemmel és a műszaki mentéssel kapcsolatos feladatai:

  • Meg kell ismerniük és meg kell tartaniuk a használatukban lévő épületek, gépek, berendezések, eszközök, anyagok használatára és működtetésére vonatkozó tűzmegelőzési szabályokat,
  • Kötelesek gondoskodni az előző pontban felsoroltaknak – különös tekintettel az elektromos berendezésekre, az elektromos hálózatra és a gázüzemű készülékekre – az ismétlődő tűzvédelmi felülvizsgálatáról, karbantartásáról és biztosítani a tűzvédelmi ellenőrzés lehetőségét.
  • Meg kell ismerniük a tűzesetek és a műszaki mentést igénylő balesetek, káresetek, továbbá a tűz oltásával és a műszaki mentéssel kapcsolatos kötelezettségeiket.
  • Kötelesek gondoskodni arról, hogy a nevelésük, felügyeletük alatt álló személyek, gyerekek is megszerezzék az első pontban foglalt tűzvédelmi ismereteket és tevékenységük során ne okozzanak tűzet vagy közvetlen tűzveszélyt.
  • Aki tüzet, vagy annak közvetlen veszélyét észleli illetve arról tudomást szerez, köteles a tűzoltóságnak jelezni a 112 -es telefonszámon még akkor is, ha a tűzet már eloltották vagy magától megszűnt az égés.

Tűzjelzés során az alábbiakat kell közölni:

  • a tűz pontos helye (utca, házszám),
  • mi ég, mi van még veszélyeztetve,
  • emberi élet van-e veszélyben
  • a bejelentő neve, a jelzésre használt távbeszélő készülék hívószáma

Tűzjelzéshez, tűzoltáshoz köteles mindenki azonnali ellenszolgáltatás nélkül rendelkezésre bocsátani telefonját, hírközlő berendezését, tűzoltásra alkalmas eszközét, de ez a személy jogosult a költségeinek megtérítését kérni attól, akinek az érdekében a tűzjelzés-tűzoltás történik.

Tennivalók tűzesetnél:

  • A szobában, ill. a szálloda egyéb területén keletkezett tűz esetén, végre kell hajtani a tűz jelzését, meg kell szervezni a lakók riasztását, menekülését, mentését.
  • Riadalom, pánik elkerülése érdekében higgadtságra, nyugalomra és határozottságra kell törekedni.
  • A tüzet jelezni kell a 112-es telefonszámon a tűzoltóságnak és a rendőrségnek, ill. szükség esetén a mentőknek, s részükre minden fontos információt megadni.
  • A tűz oltását mindig az égő anyag tulajdonságainak, a tűz keletkezési helyének, méretének és terjedési sebességének figyelembevételével, a rendelkezésre álló erre alkalmas estközök, anyagok gyors számba vételéveI célszerű elkezdeni.
  • Sikertelen oltás esetén, vagy a tűz által érintett helyiséget elhagyva gondoskodni kell a nyílászárók lehetőség szerinti becsukásáról.

A tűzoltás szempontjai:

  • éghető folyadékok tüze vízzeI általában nem, de letakarással elfojtással jól oltható,
  • kisebb méretű szilárd éghető anyagok égésénél is alkalmazható a letakarás, majd esetleg a nedves
  • környezetbe / kádba, mosogatóba, stb./ helyezés.
  • letakarásra, elfojtásra minél vastagabb, alacsony műszáltartalmú anyagokat célszerű használni /pokróc, pléd, stb./
  • elektromos berendezés tűzének oltását csak áramtalanítás, hálózati csatlakozás megszüntetése után szabad elkezdeni.
  • szilárd éghető anyagok tüzét a rendelkezésre áll vízforrásból /vízcsap, szódásüveg, stb. / nyert vízzeI kezdjük oltani.
  • a tűzoltó készülék használata előtt mindig olvassuk el a rajta lévő kezelési és használati útmutatót.

A menekülés és mentés fő szempontjai:

  • az emeleti szintről a közlekedő lépcsőn keresztül hagyjuk el az épületet,
  • a beszűrődő füstöt, hőt a meglévő ablakok megnyitásával lehet kivezetni,
  • biztosítsunk elsőbbséget és nyújtsunk segítséget gyermekeknek, gyermekes anyáknak, öregeknek, betegeknek, mozgáskorlátozottaknak a meneküléshez.
  • orrunkra a füstgázok ellen szorítsunk nedves ruhát, mélyen meghajolva meneküljünk,
  • a lakás elhagyása esetén – lehetőleg – gondoskodni kell a gáz-, víz, elektromos áram főkapcsolójának az elzárásáról,
  • minden tulajdonosnak legyen menekülési terve, amit minden családtag ismer, pl. fürdőszoba – ahol a füst útját zárjuk el vizes törölközőkkel,
  • soha ne menjünk vissza égő házba,
  • a tűzoltóság kiérkező egységei részére biztosítani kell az épület megközelítését, a lakóház környezetében lévő csapok és vízvételi helyek hozzáférhetőségét.
  • a lakók informálják a kiérkező tűzoltókat a veszélyhelyzet körülményeiről, az esetleges bent tartózkodók hollétéről, koráról, (gyerek, beteg, idős személy), vízvételi helyekről, közművek nyitó-záró szerelvényeinek helyéről.

A Szálloda kamerás megfigyelési rendszerének és a vendégek személyi adatainak adatkezelési szabályai

Vagyonvédelmi kamerák adatkezelése

1, Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) bekezdése alapján, meg kell határozni a vagyonvédelmi kamerák működtetése körében a következőket:

a) az adatgyűjtés ténye,
b) az érintettek köre,
c) az adatgyűjtés célja,
d) az adatkezelés időtartama,
e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,
f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

2, A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény 28. § (2) d) pontja alapján tájékoztatni kell az érintettet

3, az elektronikai vagyonvédelmi rendszer által folytatott megfigyelés, valamint a rendszer által rögzített, személyes adatokat tartalmazó kép- és hangfelvétel készítésének, tárolásának céljáról, az elektronikai vagyonvédelmi rendszer által folytatott megfigyelés, valamint a rendszer által rögzített, személyes adatokat tartalmazó kép- és hangfelvétel készítésének, tárolásának céljáról,

4, az adatkezelés jogalapjáról,

5, a felvétel tárolásának helyéről,

6, a tárolás időtartamáról,

7, a rendszert alkalmazó (üzemeltető) személyéről,

8, az adatok megismerésére jogosult személyek köréről,

9, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvénynek az érintettek jogaira és érvényesítésük rendjére vonatkozó rendelkezéseiről.

10, Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre: Adatkezelő a nyilvános területeken is megvalósuló kamerás megfigyelés esetén falra kifüggesztett kamerás adatvédelmi tájékoztatóval tájékoztatja az érintetteket az adatkezelésről a Szvtv. 30. § (2) és 28. § (2) bekezdésnek megfelelően. Az adatkezeléshez való hozzájárulás a vendégek, szállítók, vagy látogatók tekintetében ráutaló magatartással, munkavállalók esetében nyilatkozat aláírásával, írásban történik. A kezelt adatok köre: az érintett arcképe, teste, mozdulatai, viselkedése.

11, Az érintettek köre: A Laroba Wellness Hotel munkatársai, továbbá a vendégek, esetlegesen egyéb látogatók.

12, Az adatgyűjtés célja: Az Szvtv. 31. § (1) bekezdésének megfelelően adatkezelő a vagyonvédelem biztosítása, bűncselekmények (pl. lopás) megelőzése, bizonyítása érdekében alkalmazza a megfigyelőrendszert, hiszen ennek használatával jogsértések észlelése, az elkövető tettenérése valószínűsíthető, illetve e jogsértő cselekmények megelőzése, azok bizonyítása más módszerrel nem érhető el, továbbá e technikai eszközök alkalmazása elengedhetetlenül szükséges mértékű, és az információs önrendelkezési jog aránytalan korlátozásával nem jár.

Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az Szvtv. 31. § (2) bekezdése alapján a rögzített kép-, hang-, valamint kép- és hangfelvételt felhasználás hiányában legfeljebb a rögzítéstől számított három munkanap elteltével meg kell semmisíteni, illetve törölni kell. A felvételeket törli az adatkezelő 3 nap (72 óra) után.

13, Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő cég ügyvezetői (Kirchner László, Kirchner Rózsa, Kirchner Balázs) ismerhetik meg.

14, Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: A személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi módon tudja érintett kezdeményezni:

  • postai úton a 8226 Alsóörs, Füredi u. 42. címen,
  • e-mail útján a recepcio@hotellaroba.hu e-mail címen,
  • telefonon a +36-87/575-210 számon.

15, Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1) bekezdése,az Mt. 11. és 42. §-a, az Szvtv. 30. §-a.

16, Az elektronikus kamerarendszer üzemeltetője: a Laroba Wellness Hotel (Catering Szolgáltató és Vendéglátó Korlátolt Felelősségű Társaság)

17, A kamerák elhelyezkedése, az általuk megfigyelt terület, vagy tárgy:

  • CAM 1: Udvar
  • CAM 2: Udvari bejárat
  • CAM 3: Étterem tálaló
  • CAM 4: Konyha 1
  • CAM 5: Konyha 2
  • CAM 6: Gazdasági bejárat 1
  • CAM 7: Recepció és szálloda bejárat
  • CAM 8: Mozgássérült feljáró, kisparkoló
  • CAM 9: Szálloda lépcsőház a szobákhoz
  • CAM 10: Szálloda folyosó 1 em./1
  • CAM 12: nagy parkoló
  • CAM 13: Szálloda folyosó 1 em./2
  • CAM 14: Gazdasági bejárat 2
  • CAM 15: Raktár
  • CAM 16: Takarító szertár

Valamennyi kamera látószöge kizárólag a közös helyiségeket figyeli, egyik kamera sem irányul közvetlenül a munkavállalók tevékenységének, vagy viselkedésének ellenőrzésére. A kamerák működtetésének célja a vagyonvédelem, ennek megfelelően kerültek a kamerák elhelyezésre, ezt a célt szolgáló látószög beállításával.

18, A kamerákkal rögzített megfigyelést végez az adatkezelő.

19, A felvételek tárolásának helye, időtartama, biztonsági intézkedések: Adatkezelő a rögzített felvételeket székhelyén, biztonságosan, biztonsági kóddal és jelszóval ellátva a digitális videó rögzítő merevlemezén tárolja.

20, A felvételeket nem továbbítja az adatkezelő (kivéve a hatósági megkereséseket).

21, A munkavállalók az Infotv. és jelen adatkezelési tájékoztatóban részletesen leírt szabályok szerint gyakorolhatják jogaikat. Lásd Érintettek jogai, Jogorvoslat, Bírósági jogérvényesítés és Kártérítés fejezetek.

Adatbiztonság (7.§)

1, Az adatkezelő úgy tervezi meg és hajtja végre az adatkezelési műveleteket, hogy biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét.

2, Az adatkezelő gondoskodik az adatok biztonságáról (jelszóval, vírusirtóval való védettség), megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az Info tv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.

3, Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi az adatkezelő különösen

a jogosulatlan hozzáférés, a megváltoztatás, a továbbítás, a nyilvánosságra hozatal, a törlés vagy megsemmisítés, a véletlen megsemmisülés és sérülés, az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

4, Az adatkezelő megfelelő technikai megoldással biztosítja, hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.

5, A személyes adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés, az adatok megváltoztatása és jogosulatlan nyilvánosságra-hozatala, vagy felhasználása megakadályozása érdekében az adatkezelő gondoskodik: a megfelelő informatikai, műszaki környezet kialakításáról, üzemeltetéséről, a szolgáltatásnyújtásban résztevő munkatársai ellenőrzött kiválasztásáról, felügyeletéről, a részletes üzemeltetési, kockázatkezelési és szolgáltatási eljárásrendek kiadásáról.

6, A fentiek alapján szolgáltató biztosítja, hogy az általa kezelt adat a jogosult számára rendelkezésre álljon, hitelessége és hitelesítése biztosított, változatlansága igazolható, legyen.

7, Adatkezelő és annak tárhely-szolgáltatójának informatikai rendszere véd többek között a számítástechnikai csalás, a kémkedés, a számítógépvírusok, a spam-ek, a hack-ek és egyéb támadások ellen. Az érintettek jogai (14.-19.§)

Az érintett kérelmezheti az adatkezelőnél, hogy az adjon tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, kérheti személyes adatainak helyesbítését, valamint kérheti személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy zárolását

1, Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.

2, Az adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

3, Az adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül, közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.

4, Érintett kérelmére adatkezelő tájékoztatást ad az általa kezelt adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az esetleges adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.

5, Adatkezelő, amennyiben a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot helyesbíti.

6, Törlés helyett adatkezelő zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

7, Adatkezelő törli a személyes adatot, ha kezelése jogellenes, érintett kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható – feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte.

8, Az adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.

9, A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

10, Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.

Jogorvoslat

1, Érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el; a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik; törvényben meghatározott egyéb esetben.

adatkezelő a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az adatkezelő az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést – beleértve a

2, további adatfelvételt és adattovábbítást is – megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.

3, Amennyiben az érintett adatkezelőnek a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat. A bíróság soron kívül jár el.

4, Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

  • Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
  • 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
  • Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
  • Telefon: +36 -1-391-1400
  • Fax: +36-1-391-1410
  • E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
  • Bírósági jogérvényesítés (22.§)

1, Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani. Az adattovábbítás jogszerűségét az adatátvevő köteles bizonyítani.

2, A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.

3, A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége. A perbe a Hatóság az érintett pernyertessége érdekében beavatkozhat.

4, Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, az adatkezelőt a tájékoztatás megadására, az adat helyesbítésére, zárolására, törlésére, az automatizált adatfeldolgozással hozott döntés megsemmisítésére, az érintett tiltakozási jogának figyelembevételére, illetve az adatátvevő által kért adat kiadására kötelezi.

5, Ha a bíróság az adatátvevő kérelmét elutasítja, az adatkezelő köteles az érintett személyes adatát az ítélet közlésétől számított 3 napon belül törölni. Az adatkezelő köteles az adatokat akkor is törölni, ha az adatátvevő a meghatározott határidőn belül nem fordul bírósághoz.

6, A bíróság elrendelheti ítéletének – az adatkezelő azonosító adatainak közzétételével történő – nyilvánosságra hozatalát, ha azt az adatvédelem érdekei és nagyobb számú érintett védett jogai megkövetelik.

Kártérítés és sérelemdíj (23. §)

1, Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.

2, Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.

3, Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

4, Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.


Zárszó

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra: 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
évi C. törvény az elektronikus hírközlésről a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény

A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény

A személyes adatok feldolgozása vonatkozásában az egyének védelméről és az ilyen adatok szabadáramlásáról szóló 95/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv

Alkotmánybíróság 36/2005. (X. 5.) AB határozata

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása a munkahelyen alkalmazott elektronikus megfigyelőrendszer alapvető követelményeiről

Utolsó módosítás: 2020. március 11.

Csak pár lépés!
Szállás
  • Mozgáskorlátozottak
  • Kiskedvencek
Wellness
  • Medence
  • Szauna
  • Sófürdő
  • Masszázs
Étterem
  • Nem csak szállóvendégeknek
Parkolás
  • Ingyenes
  • Kamerával megfigyelt
  • "Már 4 alkalommal tértünk vissza egy csodás hely nem messze a Balaton parttól. Mint mindig mosolyogva fogadtak minket. Minden hol rend és tisztaság van. Jakuzzid szobánk volt ami nagyon jó..."
    Csertő Tímea
  • "Szèp napot.szerenèk árat kèrni 2 èszaka.3 napra svèd aztalos reggeli .ès vacsorára.2tól"
    keszthelyi Istvánné
  • "Egy romantikus hétvégét töltöttünk itt.

    Nagyon jól éreztük magunkat,ehez nagymértékben hozzájárult a személyzet.

    Recepciós hölgyek segítőkészsége,a felszolgálók udvariassága,a szakácsok..."
    Kádár Sándor
  • "3 napot (2 éjszakát) töltöttünk a hotelben. Jakuzzis szobában voltunk. Mindennel meg voltunk elégedve. Kedves, segítőkész személyzet. Nagyon finom és választékos svédasztalos reggeli és vacsora...."
    Fabók Viktória
  • "3 napot (2 éjszakát) töltöttünk a hotelben. Jakuzzis szobában voltunk. Mindennel meg voltunk elégedve. Kedves, segítőkész személyzet. Nagyon finom és választékos svédasztalos reggeli és vacsora...."
    Fabók Viktória